December 3, 2024
News Ticker

Inspectoratul Școlar Județean Dâmbovița – Premierea absolvenților care au obținut media 10!

CONFERINȚĂ DE PRESĂ

01.11.2024

  1. PREMIEREA ABSOLVENȚILOR CARE AU OBȚINUT MEDIA 10 (ZECE)

Pentru a răsplăti şi încuraja performanţa şcolară, Guvernul a decis ca tinerii care au obţinut nota 10 la examenele de absolvire ale învăţământului gimnazial şi liceal în acest an să primească un stimulent financiar. Conform HG 1.151/septembrie 2024  absolvenţii clasei a VIII-a, care au obţinut media 10 la evaluarea naţională, în sesiunea 2024, au primit câte 2000 de lei. De asemenea,  absolvenţii de bacalaureat care au obţinut media 10 la examenul naţional de bacalaureat, sesiunea iunie-iulie 2024, au primit câte 5000 de lei fiecare.

DAN DARIA GEORGIANA – COLEGIUL NAȚIONAL ”IENACHIȚĂ VĂCĂRESCU”

IOSIF COSMIN IANIS  – COLEGIUL NAȚIONAL ”CONSTANTIN CARABELLA”

„ Este nevoie de un sat pentru a crește un copil ” context educațional valoros.

 

  1. STRATEGIA JUDEȚEANĂ DE DEZVOLTARE A ÎNVĂȚĂMÂNTULUI PREUNIVERSITAR 2021-2025

Informații rețeaua școlară Dâmbovița

La operativa din luna octombrie sunt înscriși 65.136 de copii și elevi, în cele 151 de unități de învățământ, 496 de unități cu personalitate juridică și structuri în învățământul de stat și particular.

Acțiuni întreprinse:

Beneficiari:

Tichete sociale:  10990 elevi

Tichetele sociale pentru Sprijin Educational, oferite pe suport electronic sunt destinate prescolarilor si elevilor din familiile defavorizate. Valoarea totala a ajutoarelor este asigurata de Ministerul Proiectelor si Investitiilor Europene (MIPE), din Programul Operational Ajutorarea Persoanelor Defavorizate (POAD), cofinantat din Fondul de Ajutor European.

Euro 200 – 94 de beneficiari în 2024 la nivelul județului.

În anul 2023, prin Hotărâre de Guvern, au fost modificate Normele metodologice pentru aplicarea Legii nr. 269/2004 privind acordarea unui ajutor financiar în vederea stimulării achiziționării de calculatoare, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.294/2004.

Astfel, Programul „Euro 200” merge mai departe, de acest sprijin urmând a beneficia elevii și studenții din învățământul de stat sau particular acreditat, în vârstă de până la 26 de ani, care provin din familii cu un venit brut lunar de maximum 500 lei pe membru de familie.

Burse

Anexa

Rechizite – 8430 beneficieri ai pachetelor cu rechizite în 2024

Prima de carieră didactică – 6601 beneficiari (5340 didactic si didactic auxiliar) si 1261 nedidactic.

ȚINTA 1: Creşterea calităţii procesului de învățământ prin modernizarea abordării procesului de predare-învăţare-evaluare la nivelul unităților de învățământ

ISJ Dâmbovița se bazează pe capacitatea instituției de a coordona echipele de profesori, astfel încât activitatea de pregătire a elevilor să se bazeze pe formarea de competențe, la clasă să se utilizeze teste de evaluare care să aibă structura celor utilizate în cadrul evaluărilor/testelor naționale. De asemenea, se bazează pe capacitatea ISJ Dâmbovița de a implementa proiecte cu finanțare externă prin care se urmărește îmbunătățirea rezultatelor elevilor la evaluări/examene naționale prin schimbarea modului de abordare a activității de pregătire a elevilor. Creșterea motivației pentru învățare poate fi realizabilă, într-o oarecare măsură, prin implicarea elevilor în activități formale și nonformale care să răspundă intereselor lor. Dezvoltarea profesională a cadrelor didactice este o soluție pentru creșterea calității prestației didactice a acestora, cu efecte asupra rezultatelor școlare ce trebuie îmbunătățite.

Pentru reglarea aspectelor mai sus menționate, ISJ Dâmbovița se bazează pe implicarea CJRAE Dâmbovița, pe capacitatea CCD Dâmbovița de a include în oferta de formare programe care să dezvolte competențele de asigurare a incluziunii la nivelul clasei/școlii, pe o preocupare permanentă de corelare a inspecției școlare cu prioritățile Inspectoratului Școlar, pe interesul școlilor de a organiza programe de educație remedială.

ȚINTA 2: Îmbunătățirea managementului la nivel de instituție și la nivelul clasei de elevi (decizional, informațional, organizatoric, metodologic), prin transparență decizională, creșterea capacității instituționale, eficientizare,  în scopul creșterii calității în educație

Inspectoratul Școlar Județean Dâmbovița se bazează pe capacitatea CCD Dâmbovița de a derula cursuri de formare pe problematica managementului resurselor materiale și financiare, realizarea și gestionarea documentelor/instrumentelor specifice activității manageriale, managementul clasei, precum și pe capacitatea echipei de inspectori școlari de a motiva echipele de manageri ai unităților de învățământ precum și pe cursurile de formare finanțate prin Apelul PNRR- Program național de leadership și management educațional.

ȚINTA 3: Compatibilizarea sistemului național de educație cu sistemele europene, prin sporirea accesului la educaţia de calitate, prin asigurarea politicilor de echitate socială şi a egalităţii şanselor în vederea îmbunătățirii rezultatelor elevilor

Din analiza de nevoi efectuată rezultă nevoia de compatibilizare a performanțelor elevilor cu cele europene. Proiectele cu finanțare externă  constituie o modalitate sigură de atragere de fonduri pentru formarea resurselor umane, astfel încât să se îmbunătățească performanțele elevilor și ale cadrelor didactice. De aceea, pentru reglarea acestor aspecte, ISJ Dâmbovița se bazează pe interesul manifestat de managerii unităților de învățământ și de către alte cadre didactice de a-și forma competențe de scriere a proiectelor cu finanțare externă pentru a putea scrie și implementa proiecte, la nivelul unităților de învățământ, în scopul transferului de bune practici din țări europene.

ȚINTA 4: Dezvoltarea învăţământului  profesional şi tehnic, racordarea acestuia la piața muncii prin consultarea / implicarea factorilor interesați de educație

ISJ Dâmbovița se bazează pe capacitatea de a îmbunătăți strategia de dezvoltare a învățământului profesional și tehnic, de promovare a învățământului dual, prin acțiuni de tipul:

  • popularizare a domeniilor de specializare ale învățământului profesional și de o mai atentă orientare școlară încă din clasele V-VII;
  • sprijinirea iniţiativelor de parteneriat dintre liceele tehnologice şi agenţi economici prin organizarea unor întâlniri între reprezentanţii unităţilor şcolare şi reprezentanţii mediului de afaceri, în scopul convingerii agenților economici de a se implica în inițierea învățământului dual;
  • dezvoltarea colaborării între ISJ, liceele tehnologice şi Comitetul Local de Dezvoltare  a Parteneriatului Social în Formarea Profesională Iniţială.

ȚINTA 5: Digitalizarea procesului educațional prin dotarea cu clase inteligente/echipamente IT și utilizarea de mijloace de predare-învățare-evaluare digitale – introdusă în septembrie 2024

Educația digitală este o prioritate în județul Dâmbovița, întrucât permite elevilor să prospere în viață, să devină cetățeni implicați și să se integreze mai bine pe piața muncii într-o lume tot mai mult digitalizată.  Pentru a se garanta succesul educației digitale, este necesară digitalizarea școlilor: furnizarea de internet de mare viteză școlilor și dotarea sălilor de clasă, a cadrelor didactice și a elevilor cu echipamente informatice precum laptopuri sau tablete, asigurarea faptului că profesorii și alți membri ai personalului școlar manifestă interes pentru îmbunătățirea competențelor digitale de care au nevoie. Unitățile de învățământ au nevoie de  acces la materiale didactice digitale adecvate și de platforme securizate, de programe actualizate pentru formarea la elevi a competențelor digitale.

Inspectoratul Școlar Județean Dâmbovița se bazează pe:

  • dotarea școlilor prin PNRR (tablă interactivă, stație mobilă pentru încărcare inteligentă, laptopuri, roboți, tablete/chromebooks, router wireless, multifuncțională A4 wireless etc);
  • oportunitatea formării cadrelor didactice prin PNRR – Programul de formare „Pedagogie digitală” și formările din cadrul Programelor SMARTLAB și PNRAS, care se va derula în anul școlar 2024-2025;
  • Programul Erasmus+, care sprijină predarea bazată pe TIC, educația deschisă și practicile inovatoare în era digitală, abordând, de asemenea, transformarea digitală prin dezvoltarea gradului de pregătire pentru digitalizare, a rezilienței și a capacității digitale;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • PROIECTE
  1. Lansare proiect Apel PEO/76/PEO_P8/OP4/ESO4.5/PEO_A3 – Adaptarea serviciilor educaționale adresate elevilor și personalului didactic din ÎPT – Stagii de practică pentru elevi_Regiuni mai putin dezvoltate

ID 318200- Proiectul ,,ACT4LEARN: Angajare, Colaborare, și Training pentru Elevi și Resurse în Nivel școlar”

Buget 500.000 Euro

Perioada de desfășurare 1 noiembrie 2024- 31 octombrie 2027

Beneficiar: Inspectoratul Școlar Județean Dâmbovița

Partener: Colegiul Economic ”Ion Ghică”, Târgoviște

Obiectiv:

Obiectivul general al proiectului il constituie cresterea gradului de participare a 251 elevi din invatamantul profesional si tehnic, inclusiv dual, inmatriculati in cadrul Colegiului

Economic “Ion Ghica”, Partener in cadrul proiectului, cu domiciliul in Reg Sud-Muntenia, la progr de inv la locul de munca-stagii de practica,org in cnf cu reglementarile nat

aplicabile,in cadrul parteneriatelor nou infiintate/dezvoltate,in vederea dobandirii de competente care sa faciliteze tranzitia de la educatie la un loc de munca si dezv de

abilitati solicitate pe piata muncii prin participarea la workshop-uri ptr pregatirea stagiilor de practica si a unui viitor sustenabil,dotarea unui laborator digital de practica,

precum si crearea unui sistem de informare coordonata bidirectional intre mediul educational si cel profesional si invers.

Obiectivul general al proiectului este in stansa corelare cu OG din Strategia nationala pentru ocuparea fortei de munca 2021–2027

Activități

A1.1 Managementul general al proiectului

A1.2 Activități indirecte de suport pentru managerul de proiect, informare și publicitate și alte activități administrative conexe

A2 Actiuni care vizeaza programe de invatare la locul de munca

A2.1 Organizarea si derularea stagiilor de practica pentru elevi

A2.2 Dotarea unui Laborator sustinerii de practica in vederea derularii stagiilor de practica

A3 Dezvoltarea sistemului de invatare la locul de munca

A3.1 Dezvoltarea de parteneriate intre unitatea de invatamant si parteneri de practica, în vederea dezvoltării sistemului de învățare la locul de muncă

A3.2 “Crearea unui sistem de informare coordonată, în ambele sensuri: de la companii/sectorul privat către rețeaua unităților de învățământ privind nevoile lor de instruire, precum și de la unitățile de învățământ către întreprinderi/angajatori, pentru a răspunde nevoilor actuale și viitoare ale pieței muncii la nivel regional /local”

  1. Apel deschis pentru un proiect care se lucrează în acest moment împreună cu CONSILIUL JUDEȚEAN DÂMBOVIȚA PEO/412/PEO_P5/OP4/ESO4.6/PEO_A24 – Diversificarea și flexibilizarea serviciilor de educație timpurie – Regiuni mai puțin dezvoltate.

 

  1. PNRR –Servicii integrate și profesioniști în educația timpurie (cod proiect P_03) urmeaz[ a fi implmentat.

 

 

  1. PNRR – Apelul „Dotarea cu mobilier, materiale didactice și echipamente digitale a unităților de învățământ preuniversitar și a unităților conexe”, finanțate prin Componenta C15 – Educație a Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă în România.

 

Consiliul Județean Dâmbovița implementează proiectul care care vizează dotarea cu mobilier, materiale didactice și echipamente digitale  pentru școlile dâmbovițene. Valoarea finanțării este de 65 de milioane de lei de care vor beneficia 60 de unități de învățământ din 52 de localități dâmbovițene, Palatul Copiilor și Clubul Sportiv Școlar. Prin proiectul depus de Consiliul Județean Dâmbovița, de care vor beneficia 23 de mii de elevi, vor fi dotate:

– 927 de săli de clasă cu echipamente digitale;

– 838 clase și 34 de laboratoare de științe – cu mobilier și materiale didactice;

– 34 de laboratoare de științe – cu echipamente digitale.

– 8 laboratoare de informatică în școli și 3 în grădințe;

– 16 laboratoare de științe;

– 40 de cabinete psihopedagogice.

Primăria Municipiului Târgoviște implementează în același apel proiectul în valoare de peste 35 de milioane de lei prin care se asigură dotarea și echiparea celor 31 de unități de învățământ din municipiul Târgoviște.

În cadrul acestui apel, au  fost aprobate cererile depuse de către 85 de unități administrativ-teritoriale din județul Dâmbovița (peste 60 în cadrul proiectului Consiliului Județean Dâmbovița). Toate proiectele au fost aprobate, urmând ca în perioada următoare să fie finalizate achizițiile specifice proiectelor.

 

 

 

  1. Erasmus+ schimbă vieți, deschide minți (și) în județul Dâmbovița

Programul Erasmus+ este un program emblematic al Uniunii Europene care sprijină educația, formarea profesională, tineretul și sportul. Acest program oferă oportunități de dezvoltare personală, profesională și instituțională, schimbând vieți și deschizând minți prin impactul său semnificativ.

În județul Dâmbovița peste 700 de elevi și profesori au beneficiat de proiecte finanțate prin acest program în anul școlar 2023-2024. Fie că vorbim despre mobilitate transnațională, diversitate, relații de prietenie și cooperare, comunicare în limbi străine sau competențe cheie, Erasmus+ este un motor al schimbării și al creșterii calității educației în județul nostru.

Ne bucură buna reprezentativitate și diversitatea atât din perspectiva domeniului (domeniul educație școlară – 58 de proiecte în care sunt cuprinse 70 de instituții, domeniul educație și formare profesională VET – 11 proiecte), nivelul de învățământ (preșcolar, primar, gimnazial, liceal și postliceal), dar și a tipologiei activităților (mobilități ale elevilor, stagii de practică pentru elevii VET, cursuri și stagii de observare în instituții europene pentru personalul școlii, experți educaționali invitați).

Această experiență este unică, frumoasă cu multe activități și lucruri noi învățate. Am avut șansa să cunosc oameni si locuri minunate, cu o cultură și istorie bogată. Sunt recunoscătoare pentru toate amintirile!”  – Bianca C., elevă la Scoala Gimnazială Corbii Mari-Grozăvești, unul dintre cei 12 participanți la mobilitatea de grup a elevilor în Grecia, Livadia, în aprilie 2024, finanțată prin Acreditarea Erasmus+ a Inspectoratului Școlar Județean Dâmbovița, nr. ref. 2022-1-1RO01-SCH-000068526.

 

 

 

  1. Diverse – Împreună prindem curaj!

34 proiecte educaționale vor fi implementate de unități de învățământ din județul Dâmbovița  în cadrul Programului ”Împreună prindem curaj” aprobat de Ministerul Educației

În anul școlar 2024-2025, ISJ Dâmbovița în colaborare cu CJRAE Dâmbovița continuă seria proiectelor ce spun povesti despre copiii în jurul cărora visăm o lume pașnică și bună, știut fiind faptul că o condiţie esenţială pentru o învăţare eficientă o reprezintă asigurarea unui climat sigur şi confortabil. Copiii și adulţii au nevoie de un mediu lipsit de ameninţări pentru a putea învăţa. Este dovedit că faptele de violență din mediul școlar au consecințe multiple și profunde. Acestea acționează atât asupra dezvoltării socio-emoționale ale elevilor, cât și asupra actului de predare-învățare.

Luni, 21.10.2024, în sala de ședinte a ISJ Dâmbovița a avut loc un eveniment  ce a reunit reprezentanții  instituțiilor partenere:

  • Inspectoratul Școlar Județean ISJ Dâmbovița;
  • Centrul Județean de Resurse și de Asistență Educațională Dâmbovița;
  • Biroul de Siguranță Școlară din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Dâmbovița;
  • directori și/ sau coordonatori ai proiectelor implementate în 9 unități de învățământ în anul scolar 2023-2024;
  • directori și/ sau coordonatori ai proiectelor ce vor fi implementate în 34 unități de învățământ în anul scolar 2024-2025;

Activitatea a vizat celebrarea reusitei proiectelor implementate în anul școlar anterior, împărtășirea de bune practici și activități cu impact ridicat în rândul elevilor, părinților și cadrelor didactice și prezentarea  celor 34 proiecte educaționale ce vor fi implementate în acest an școlar în cadrul Programului ”Împreună prindem curaj!” aprobat prin OME Nr. 6196/26.08.2024,  în acest an școlar.

Nr proiecte ce vor fi implementate: 34
RURAL URBAN
– 18 unități de învățământ – 16 unități de învățământ

 

Nr proiecte ce vor fi implementate: 34
Nivel de învățământ preșcolar Nivel de învățământ gimnazial Nivel de învățământ liceal/proefesional
4 unități de învățământ

din mediul urban

26 unități de învățământ

9 din mediul urban

18 din mediul rural

4 unități de învățământ

1 – mediul rural

3 mediul urban

 

Activități propuse pentru a fi desfășurate în vederea creării unui mediu sigur şi propice învăţării în scopul prevenirii și reducerii violenței și a infracțiunilor în mediul școlar.:

  • Activități de cunoaștere și dezvoltare a coeziunii pentru elevi, cadre didactice.
  • Teatru forum;
  • Grupuri de sprijin pentru elevii implicați în situații de violență (elevii cu comportamente violente, elevii victime dar și elevii martori);
  • Vizite la tribunal, la muzeele închisorilor;
  • Activități de învățare între egali (peer education);
  • Activități artistice și sportive;
  • Concursuri tematice;
  • Campanii de conștientizare și sensibilizare;
  • Ateliere pentru susținerea familiilor în ceea ce privește exercitarea rolului lor educativ (în colaborare cu cadre didactice și cu alți parteneri);
  • Întâlniri ale elevilor și cadrelor didactice cu reprezentanți ai Poliției și Jandarmeriei, Serviciului pentru siguranța școlară, în vederea realizării unor dezbateri pe teme referitoare la fenomenul violenței;
  • Sesiuni de informare/instruire referitoare la aplicarea Procedurii de management a cazurilor de violență adresate personalului unităților de învățământ și chiar elevilor.

 

Programului „ÎMPREUNĂ PRINDEM CURAJ” aprobat prin OME Nr. 6196/26.08.2024, (disponibil la https://edu.ro/anti_violenta) se concentrează pe sprijinirea şcolilor pentru crearea unui mediu sigur şi propice învăţării în scopul prevenirii și reducerii violenței și a infracțiunilor în mediul școlar.

Care sunt Obiectivele programului?

  1. Crearea unui climat sigur, primitor și de susținere pentru toți beneficiarii implicați (preșcolari, elevi, personalul unității și părinți) la nivelul unităților de învățământ;
  2. Îmbunătățirea relațiilor/coeziunii dintre personalul școlii, familie și preșcolari/elevi, inclusiv a colaborării acestora în vederea susținerii victimelor să gestioneze momentul traumatic și a autorilor să-și îmbunătățească comportamentul;
  3. Capacitarea preșcolarilor/elevilor să raporteze faptele de violență și a martorilor să adopte strategii de susținere a victimelor și descurajare a comportamentelor violente ale autorilor;
  4. Îmbunătățirea abilităților sociale și emoționale ale preșcolarilor/ elevilor, inclusiv a capacității acestora de identificare, interpretare, exprimare și autocontrol/autoreglare a emoțiilor într-o manieră constructivă față de sine și față de ceilalți;
  5. Conștientizarea consecințelor asociate săvârșirii faptelor de violență și a infracțiunilor

Bugetul alocat tuturor proiectelor prin program pentru judetul Dâmbovița: 75200 lei

Toate detaliile referitoare la conditiile de participare, formularul de înscriere, criteriile generale și specifice de selecție, calendarul implementării programului sunt postate în secțiunea dedicată programului pe site-ul CJRAE Dâmbovița: https://www.cjraedb.ro/…/proiect…/impreuna-prindem-curaj

 

Informații referitoare la implementarea proiectelor în școli sunt postate periodic pe pagina de fb dedicate programului https://www.facebook.com/groups/dbimpreunaprindemcuraj

 

Unitățile de învățământ ce vor implementa proiecte educaționale în acest an școlar:

1 ȘCOALA GIMNAZIALĂ ”MIHAI VITEAZUL” PUCIOASA

2 ȘCOALA GIMNAZIALĂ ”TUDOR VLADIMIRESCU” TÂRGOVIȘTE

3 ȘCOALA GIMNAZIALĂ ”GRIGORE RĂDULESCU” BEZDEAD

4 ȘCOALA GIMNAZIALĂ ”MIHAI VITEAZUL” TÂRGOVIȘTE

5 LICEUL TEORETIC ”ION HELIADE RĂDULESCU” TÂRGOVIȘTE

6 ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 2 TITU TÂRG

7 ȘCOALA GIMNAZIALĂ ”ION MAREȘ” VULCANA BĂI

8 ȘCOALA GIMNAZIALĂ ”DIACONU CORESI” FIENI

9 COLEGIUL ECONOMIC ”ION GHICA” TÂRGOVIȘTE

10 ȘCOALA GIMNAZIALĂ CREVEDIA

11 ȘCOALA GIMNAZIALĂ RĂZVAD

12 ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 4 MORENI

13 ȘCOALA GIMNAZIALĂ TĂTĂRANI

14 ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 1 MORENI

15 GRĂDINIȚA CU PP NR. 2 TÂRGOVIȘTE

16 ȘCOALA GIMNAZIALĂ ”ION CIORĂNESCU” MOROENI

17 ȘCOALA GIMNAZIALĂ COSTEȘTII DIN VALE

18 GRĂDINIȚA CU PP NR. 4 MORENI

19 ȘCOALA GIMNAZIALĂ RACIU

20 ȘCOALA GIMNAZIALĂ PRODULEȘTI

21 ȘCOALA GIMNAZIALĂ BUCIUMENI

22 ȘCOALA GIMNAZIALĂ GURA – OCNIȚEI

23 GRĂDINIȚA CU PP NR.1 TÂRGOVIȘTE

24 GRĂDINIȚA CU PP NR. 16 TÂRGOVIȘTE

25 ȘCOALA GIMNAZIALĂ GHINEȘTI SĂLCIOARA

26 LICEUL TEORETIC ”MIHAI VITEAZUL” VIȘINA

27 ȘCOALA GIMNAZIALĂ TELEȘTI-LUDEȘTI

28 ȘCOALA GIMNAZIALĂ ”I. AL. BRĂTESCU VOINEȘTI” TÂRGOVIȘTE

29 ȘCOALA GIMNAZIALĂ ”VASILE CÎRLOVA” TÂRGOVIȘTE

30 LICEUL DE ARTE ”BĂLAȘA DOAMNA” TÂRGOVIȘTE

31 ȘCOALA GIMNAZIALĂ COMIȘANI

32 ȘCOALA GIMNAZIALĂ ”SPIRU HARET” BRANIȘTEA

33 ȘCOALA GIMNAZIALĂ ”SMARANDA DUMITRU ROMAN” VIZUREȘTI CIOCĂNEȘTI

34 ȘCOALA GIMNAZIALĂ CORBII MARI

 

 

 

 

Facebook Comments Box

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

UA-109162589-1