
Elevul respectiv a avut inițial nota 5.30, iar după reevaluarea lucrării a primit 9.30. Nota sa finală la această disciplină a rămas 9.30, iar media care inițial era 7.40 a devenit acum 9.40, cu 2 puncte mai mare. Cazul a fost semnalat de cititorii Edupedu.ro în comentarii. Dacă mai știti cazuri asemănatoare, comentați mai jos sau ne puteți trimite un mesaj pe redacție@edupedu.ro sau pe pagina de Facebook.
Cazurile de acest fel nu sunt scoase în evidență de Ministerul Educației în analiza publicată. În graficele afișate pe site apar modificări de punctaj până la cel mult 1,95 puncte în plus și -1,45 puncte în minus.
Totuși, fără să știm dacă despre aceste cazuri este vorba, Ministerul explică în comunicatul de presă că „în cazul a 5 lucrări (patru la limba română și una la matematică) au fost identificate erori umane la încărcarea acestora, iar în etapa de contestații lucrările au fost reîncărcate și evaluate. Acestea sunt situațiile în care diferența între nota inițială și nota obținută la contestații este mai mare de 2 puncte. Menționăm că aceste diferențe nu sunt cauzate de erori în procesul de evaluare. Cele cinci rezultate nu sunt incluse în graficele ce conțin detalierea diferențelor dintre evaluarea inițială și evaluarea în urma contestațiilor”.
Un elev din Vrancea, care a primit 3,50 la Matematică la Evaluarea Națională 2024, a obținut după contestație nota 9,75.
Știm din statiticile oficiale că Au fost 24.366 de note greșite la Evaluarea Națională, corectate la contestații. Peste 35% dintre notele contestate au scăzut și doar 12% au rămas neschimbate.
sursa – edupedu.ro
Leave a Reply