
La momentul actual, școala trebuie să arate disponibilitate şi să răspundă în mod permanent acestor schimbări și cerințelor diverse ce apar. Nu avem nevoie de analize și statistici ca să observăm că totul este într-o perpetuă schimbare: concepte, elevi, oameni. Aceste schimbări se datorează dezvoltării tehnologiei, a mijloacelor de informare, expunerea permanentă la informaţie, ce au contribuit necontenit la transformarea omului și implicit a elevului aflat astăzi pe băncile școlii. În acest context, astăzi , societatea impune standarde înalte, dorind să ofere noilor generații, profesori foarte bine pregătiţi, profesori cu o viziune modernă, care folosesc metode active în demersul didactic, care au o abordare stoică şi care au capacitatea de a menţine atenția elevului și a stârni interesul acestuia.
Din ce în ce mai multe instituții de învățământ sunt atrase sau sunt implicate în proiecte internaţionale, ce oferă o amplă viziune asupra educației. Experienţa ERASMUS + reprezintă o deschidere europeană, culturală și dezvoltare personală și profesională. ERASMUS+ pune la dispoziția celor implicați vaste mijloace și instrumente care pot să fie implementate în şcoală ,dând un plus de calitate,raportându-te la abordarea educaţională a instituției în care îți desfășori activitatea, devenind tot mai curios şi mai determinat în dezvoltarea de noi proiecte și aplicarea acestora. Aceste rânduri reprezintă un prilej pentru cadrele didactice de a împărtăşi din experienţele obţinute în contextul european, un prilej de a învăţa unii de la alţii, de a schimba idei şi bune practici în domeniul educaţional, pentru a aduce astfel un plus de valoare procesului educativ ce se va defăşura ulterior în unitățile noastre.
Consider o oportunitate de învățare a cadrelor didactice ce au reprezentat unități școlare din județul Dâmbovița, având ca scop îmbunătățirea calității educației formării profesionale prin cursul FACING DIVERSITY INCLUSIVE EDUCATION STRATEGIES FOR STUDENTS WITH FEWER OPPORTUNITIES. Acesta s-a desfășurat în Istanbul, Turcia, în perioada 22-26.04.2024, prin ERASMUS+ Accreditation, număr de referință 2022-1-R001-KA121-SCH-000068526. Proiectul are ca scop diseminarea informaţiilor obţinute prin participarea cadrelor didactice la proiectele internaţionale Erasmus+.
Obiectivele acetuia sunt : -să rezolve problemele de incluziune în clasele multiculturale; -să aibă o înțelegere clară a excluderii și incluziunii; -să dezvolte și să aplice în mod corespunzător cunoștințele, abilitățile și atitudinile relevante pentru educația incluzivă și contextele în care are loc; – să crească șansele de a se implica pentru a evita incluziunea; – să dezvolte noi competenţe specifice privind incluziunea socială; – să crească motivația și interesul în munca cu acești elevi defavorizați; – să învețe noi instrumente de incluziune socială și metode de lucru pentru a educa eficient toți cursanții; – să învețe noi activități și tehnici de educație non-formală pentru a integra mai bine toți elevii în clasă, grupuri și munca în echipă privind incluziunea socială; – să folosească noi instrumente de mediere și negociere în lupta împotriva excluderii persoanelor cu mai puține oportunități – să facă schimb de practici și experiențe cu privire la diferite aspecte și percepții ale marginalizării și incluziunii.
Atmosfera deschisă, constructivă, care a dominat pe toată durata activităților a contribuit la formarea unor deprinderi de învățare colaborativă și a unor abilități de viață importante pentru dezvoltarea profesională.
Prof. Muratureanu Claudia Elena
Liceul Tehnologic Nucet
Leave a Reply