
Proiectul Hotărârii de Guvern pentru aprobarea 𝐏𝐥𝐚𝐧𝐮𝐥 𝐈𝐧𝐯𝐞𝐬𝐭𝐢𝐭𝐢𝐨𝐧𝐚𝐥 𝐩𝐞𝐧𝐭𝐫𝐮 𝐝𝐞𝐳𝐯𝐨𝐥𝐭𝐚𝐫𝐞𝐚 𝐢𝐧𝐟𝐫𝐚𝐬𝐭𝐫𝐮𝐜𝐭𝐮𝐫𝐢𝐢 𝐝𝐞 𝐭𝐫𝐚𝐧𝐬𝐩𝐨𝐫𝐭 𝐩𝐞𝐧𝐭𝐫𝐮 𝐩𝐞𝐫𝐢𝐨𝐚𝐝𝐚 𝟐𝟎𝟐𝟎-𝟐𝟎𝟑𝟎 a fost supus dezbaterii publice și probabil va fi aprobat până la sfârșitul acestei luni. Textul poate fi consultat la https://s9.ro/1j32
Se zice că ”Planul Investițional vizează o schimbare de paradigmă în sensul concentrării eforturilor politice, instituționale”. Ca orice dâmbovițean interesat de ceea ce ne rezervă viitorul și în aceasta reglementare nu pot să ma fac că nu văd și să constat că prin acest document strategic se încerca printre altele și introducerea post factum în legalitate a deciziei abuzive și unilaterale a fostului ministru USR ist de la Transporturi de blocare a proiectul modernizării cu lărgire la 4 benzi a DN71 pe tronsonul Baldana – Târgoviște. Menționez ca acest proiect plimbat mai bine de 10 ani in faza de pregatire are punctaj maxim la categoria sa în Master Planul General de Transport al României, deci prioritate maxima in rezolvarea acum a capacității de transport într-un areal locuit de peste o jumătate de milion de locuitori, toate avizele obținute si finanțare disponibilă în POIM 2014-2020(+3).
Deorece în anunțul dezbaterii publice ni se spune ca având în vedere faptul că Master Planul General de Transport și Strategia aferentă de Implementare au fost adoptate în 2016, precum și analizând necesitatea corelării politicilor publice relevante în vederea realizării obiectivelor de infrastructură necesare la nivel național, prezentul document are un rol triplu de:
– prioritizare a investițiilor constituind o condiție favorizantă în vederea noului cadru financiar multianual,
– actualizare a strategiei de implementare a Master Planului General de Transport al României (MPGTR),
– document cadru de referință pentru politicile publice relevante și pentru toate instituțiile implicate în realizarea obiectivelor de infrastructură de transport națională,
Consider absolut obligatoriu ca acest document să fie amendat și corectat corespunzător privind proiectele din județul nostru după cum urmează:
– Să se respecte MPGTR așa cum a fost aprobat în 2016 și DN71 sa figureze în Planul Investițional ca drum de conectivitate socio-economică(cu roșu îngroșat)
– Traseul Drumul Expres București-Târgoviște(ipotetic la acest moment) să nu mai figureze în mod eronat suprapus pe traseul DN 71 ci ca rută excentrică de tranzit rapid a actualelor drumuri naționale din zonă.
– VO Târgoviște(inelul 2) proiect în fază de fezabilitate la Consiliul Judetean Dâmbovița să figureze în cadrul acestui document strategic.
Am toată încredere în Corneliu Stefan, Președintele Consiliului Județean Dâmbovița că va avea puterea de convingere a actualul Guvern cu privire la cele semnalate.
Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ până la 12 decembrie 2021.
Ionuț Săvoiu – Vicepreședinte PSD Dâmbovița
Leave a Reply