May 23, 2019
News Ticker

Liceul Teoretic IC Vissarion Titu! Tabăra Internațională Village – Croația


În perioada 07.04-13.04.2019 o echipă formată din 13 elevi şi 1 profesor de la Liceul Teoretic Iancu C. Vissarion din Titu, Dâmboviţa a participat la activităţile proiectului International Village, desfăşurate în Duga Uvala, Istria, Croaţia.

Proiectul International Village este o interesantă alternativă la tradiţionalele excursii organizate de şcoli la care participă doar elevi dintr-o singură ţară. Prin intermediul acestui proiect participanţii au ocazia să cunoască elevi de aceeaşi vârstă cu ei, să afle lucruri noi despre alte culturi şi să lege noi prietenii. De asemenea, acest proiect le deschide noi orizonturi, îi face mai toleranţi si le  arată că nu sunt foarte diferiţi de ceilalţi elevi din întreaga lume.

Dorinţa  organizatorilor este ca acest proiect să îi  facă pe participanţi să se simtă cetaţeni ai Europei şi ai întregii lumi şi, prin intermediul celor 7 zile de cunoaştere reciprocă, să coopereze în diferite activităţi trecând  peste toate prejudecăţile legate de gen, rasă, apartenenţă etnică.

Limba oficială a proiectului este limba engleză, ceea ce înseamnă că toate activităţile au fost organizate de către vorbitori nativi de limba engleză din Australia, USA şi UK. Participanţii au vorbit în această limbă pe durata întregului proiect şi şi-au îmbunătăţit abilităţile de comunicare. În acest proiect pot participa tineri din ţările membre ale Uniunii Europene şi din alte ţări ale lumii, având vărsta între 14-17 ani, ce pot vorbi engleza fluent (nivel minim A2).

De-a lungul timpului proiectul a găzduit participanţi din peste 30 de ţări din întreaga lume, în două locaţii : Stara Lubovna, Slovacia şi Duga Uvala, Croaţia.

Pentru echipa de la liceul nostru este a doua participare, după cea de anul trecut din Slovacia. Tinerii cu care ne-am întâlnit anul acesta au fost elevi din Italia, Estonia, Polonia şi Republica Moldova, în total 100 de participanţi. Activităţile desfăşurate au vizat dezvoltarea personală, dezvoltarea socială, îmbunătăţirea abilităţilor de comunicare, dezvoltarea durabilă a mediului înconjurător şi a unor relaţii sociale bazate pe respect, toleranţă şi înţelegere.

Pe lângă activităţile desfăşurate dimineaţa în sistem –lecţie în clasă, elevii au participat la concursuri de îndemnare, muzică, abilităţi lingvistice, foc de tabară.

Am vizitat zone cuprinse în Patrimoniul UNESCO : oraşul Pola , Amfiteatrul de aici este cel mai mare monument roman existent în Europa. Vizita la Veneţia a fost un prilej de bucurie şi de revelaţie pentru toţi participanţii. Momentele petrecute în acest oraş nu vor fi uitate cu uşurinţă!

 

Facebook Comments

Be the first to comment

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.