September 22, 2017

Staţiunea Turistică Peştera-Padina-Moroeni! Deputatul Corneliu Ştefan, interpelare adresată Ministrului Turismului

INTERPELARE

Adresata domnului Mircea Titus Dobre,

MINISTRUL TURISMULUI

Obiectul interpelarii: Stațiunea turistică Peștera-Padina-Moroeni: vis sau realitate?

Domnule Ministru,

În inima Bucegilor, se află zona Peștera-Padina, parte a localității Moroeni, județul Dâmbovița. Un ținut de excepție care cuprinde nu numai Vârful Omu, Babele și Sfinxul, dar și Peștera Ialomiței, Lacul Bolboci și Lacul Scopoasa, toate acestea, obiective de mare interes turistic.

Sunt peste 100 de ani de când au fost constn1ite primele cabane în zona noastră, Cabană Omu sau Bolboci fiind și acum repere pentru turismul montan.

Apropierea de Bucureșți va face ca în timp numărul celor care vizitează zonă să fie din ce în ce mai mare.

Primul proiect al Stațiunii turistice Peștera-Padina-Moroeni a fost realizat în anii 70 când a fost pusă în funcțiune instalația de transport pe cablu Bușteni Babele- Peștera, instalație care deservea pe timpul iernii și pârtia de ski BabelePeștera.

Studiile realizate după anii 2000 au arătat că pentru o dezvoltare durabilă, stațiunea turistică se poate dezvolta în zona Peștera aflată la cca 1600m altitudine, cu o perspectivă de cca 1200 locuri de cazare în hoteluri, zona Padina, situată la 1500m altitudine, cu o proiecție de cca 3500 locuri de cazare în hoteluri și pensiuni și zona Zănoagă-Bolboci la 1400m altitudine cu pensiuni și locuri de campare în special pentru rulote. Numărul locurilor de muncă ce pot fi create depășește 2000 de persoane.

Proiectul mai cuprinde pârtii de schi, printre care pârtia Babele-Peștera, cu plecare de la 2200m altitudine, lungimea de 3500m și sosirea la 1600 m altitudine; Pârtia Cocora (2163m)-Peștera(1600m) cu lungimea de 2600m sau Pârtia Cocora(2163m)-Padina(1500m) cu lungimea de 4500m precum și trasee de schi fond.

În ciuda faptului că toate studiile au indentificat zona Peștera ca fiind o zonă cu potențial de zăpadă naturală din noiembrie până la începutul lunii mai, fapt care de altfel a determinat încadrarea ca prima prioritate în Programul național de dezvoltare a turismului montan Superschi în Carpați (Legea 526/2003), până acum nu a existat nicio finanțare guvemamentală.

De 14 ani, diferite guverne și majorități parlamentare au modificat această lege și au adăugat alte și alte zone la finanțare, fapt care a dus la apariția unor pârtii de ski acolo unde nu există suficientă zăpada sau sunt situate la atitudini de sub 1 OOOm!!!

Domnule Ministru,

Pentru accesul turiștilor în zona Peștera-Padina, Consiliul Județean Dâmbovița a efectuat investiții importante în modernizarea drumurilor județene DJ 713 și DJ714. De asemenea, în vara anului 2013 în colaborare cu Consiliile Județene Prahova și Brășov, a fost relansată ideea drumului Transcarpatica.

Acesta înseamnă o legătură rutieră între DN71 și DN73 din Sinaia la Bran prin Padina-Peștera . Drumul este important atât pentru zona turistică Bran, Cheile Gradiștei, Moeciu de Sus pentru că ar facilita accesul la zona montană Bucegi cu pârtiile existențe din Sinaia și viitoarele părții din Peștera dar și pentru un acces mai rapid de la Bucureșți la Bran (se scurtează drumul cu cca 11O km).

Transcarpatica va însemna un circuit turistic excepțional prin includerea zonelor Rucar, Bran, Poiana Brășov, Predeal, Sinaia, Bușteni, Peștera-Padina din Platoul Bucegi. Asta înseă o legătură directă între Scropoasa, Bolboci, Cheile Zănoagei, Peștera Ialomiței cu localitățile Pietroșită(stație CFR), Moroeni(DB), Sinaia(PH), Moeciu(BV). Cu ușurință se poate ajunge la Cetatea Râșnov, Castelul Bran, sau Podu Dambovicioarei la Rucar, Dragoslavele, Nămăeșți, Brusturet sau la Peștera Dâmbovicioara.

Pentru că Stațiunea turistică Peştera-Padina-Moroeni să treacă granița de la vis la realitate, are nevoie de sprijinul Dumneavoastră, al Ministerului Turismului, al Guvernului României!

Am expus pe scurt situația actuală dar sunt convins că în studiile ministerului se află date complete privind oportunitatea dezvoltării acestei zone.

Nu este vorba de un proiect politic, urmare a unei decizii politice de conjunctură, este vorba de un proiect viabil, identificat ca fiind unul sustenabil prin studiile realizate de specialiştii în turism.

Am rugămintea să reanalizați prioritățile din legea Superschi în Carpați şi eu cred ca poate numai dintr-o simplă eroare zona Peştera-Padina a fost ,sărită” de la finanțare până acum.

De asemenea, vă rog să identificați o soluție de finanțare a proiectului Transcarpatica, un drum atât turistic cât mai ales strategic, un drum de interes național. Realizarea acestuia, cu siguranță depăşeşte posibilitățile de finanțare locale.

Solicit răspuns în scris.

DATA 06.03 .2017

DEPUTAT

Comeliu Ștefan

Facebook Comments

Be the first to comment

Leave a Reply