April 18, 2024
News Ticker

PSD vrea inființarea Ministerului IMM-urilor, Antreprenoriatului și Turismului

Liderul CJD si PSD Dâmbovița, Adrian Țuțuianu, candidat PSD Dâmbovița la alegerile parlamentare din 11 decembrie pentru Senat, a dat publicității prevederile programului de guvernare al Partidului Social Democrat pentru zona mediului de afaceri, PSD propunând inființarea unui Minister al IMM-urilor, Antreprenoriatului și Turismului.

Legat de mediul de afaceri, Partidul Social Democrat își propune să înființeze Ministerul IMM-urilor, Anteprenoriatului și Turismului pornind de la împrejurarea că 99% din companii sunt IMM-uri care produc peste 60% din PIB și angajează 60% din forța de muncă a României. Ne propunem următoarele măsuri, în primul rând măsuri de ordin legislativ, gruparea legislației pentru a scoate oamenii de afaceri din hățișul legislativ existent astăzi. Vom adopta un Cod economic, care presupune gruparea legislației economice într-un singur Cod care va include Codul Fiscal, Codul de Procedură Fiscală, Legea evaziunii fiscale, Legea societăților comerciale și normele de aplicare a acestor acte normative. În al doilea rând vom adopta un Cod administrativ care va cuprinde legislația națională și locală în domeniul administrativ, Statutul funcționarului public, Legea administrației publice locale și vom clarifica mai bine raporturile dintre administrație și mediul de afaceri.

O altă măsură este de a informatiza legătura administrației cu mediul de afaceri, motiv pentru care până la 1 decembrie 2018 vom implementa un sistem informatic prin care toate obligațiile fiscale se vor plăti prin internet, indiferent unde își află sediul agentul economic respectiv. De asemenea, până la 1 decembrie 2018 sistemul informatic va permite firmelor să-și depună online toate formularele solicitate. Până la 1 decembrie 2018 vom realiza interconectarea sistemelor informatice din toate instituțiile publice, ceea ce va permite pe de o parte obținerea rapidă a datelor necesare de analiză pentru instituțiile statului, dar în același timp va permite și o simplificare a dosarelor pe care instituțiile le cer agenților economici. Până la 1 ianuarie 2018 vom restrânge la jumătate numărul de taxe fiscale și nefiscale și nu se va mai solicita firmelor un document care se află la o instituție publică, ca rezultat al interconectării între sistemele informatice ale diverselor instituții publice. Un exemplu, ca să mergi la o licitație publică trebuie să duci un certificat cu obligațiile fiscale, dacă există sistem de interconectare un asemenea document nu va mai fi solicitat. Până la 31 martie 2017 se va publica pe web-site-ul Guvernului nomenclatorul tuturor taxelor din România, iar la Guvern se va constitui un Departament care are ca obiectiv analiza și propunerea de măsuri pentru creșterea indicatorilor de competitivitate. Vom introduce un sistem de care s-a discutat foarte mult în România, plata automată a dobânzii pentru datoriile Statului față de firme, de exemplu rambursarea TVA, iar lucrul acesta va disciplina din punct de vedere bugetar toate instituțiile și în același timp va acoperi prejudiciile create agenților economici de către Stat prin contract. Pentru calculul accizelor raportarea se va face la cursul valutar real, este un algoritm de calcul prin Codul Fiscal care are în vedere raportul euro-dolar la un anume moment. Pentru activitatea de control, consultantul fiscal, contabilul, expertul contabil și auditorul vor fi cei care vor interacționa cu instituțiile de control ale statului, managerii sau administratorii nu vor mai pierde timp pentru a răspunde solicitării organelor de control. De asemenea vom introduce sistemul potrivit căruia vom avea cel mult un control pe an, cu excepția sesizărilor și cazurilor flagrante, iar ANAF-ul va pune la dispoziția oamenilor de afaceri o listă cu agenții economici care au comportament fiscal neadecvat. Oamenii de afaceri nu vor mai putea fi culpabilizați de complicitate cu partenerii lor de afaceri de pe lanțul de activitate dacă aceștia nu se află pe lista menționată. Foarte multe societăți comerciale au intrat în necazuri datorită faptului că pe lanțul de distribuție a unui produs, a unui serviciu, s-au aflat societăți comerciale cu comportament de tip fantomă. De asemenea vom acorda o atenție deosebită prevenției în sensul că nu se va lua nicio măsură punitivă din partea instituțiilor de control fără derularea premergătoare a etapelor de informare și prevenție, cu excepția cazurilor de natură penală. Pentru justiția din mediul de afaceri două măsuri sunt importante, extinderea numărului de instante specializate în materie comercială, astăzi sunt numai trei, Cluj, Pitești și Târgu Mureș, la 15 instanțe, vom face asemenea instanțe la București și în reședințele de județ unde funcționează Curți de Apel și implementarea la nivel național a proiectului Dosarul electronic pentru a reducere costurile de administrare a instanțelor, hârtie, spații de arhivare și costuri de deplasare, copiere, suportate de companii și cetățeni.

Vom acorda garanții de stat pentru mediul de afaceri pe Programele Naționale: Tomate românești, Pensiuni pentru seniori. Pentru asigurarea forței de muncă calificate, care a început să devină o problemă, vom introduce un sistem de ucenicie pentru tinerii între 16 și 24 de ani, angajatorii vor primii 500 de lei/ucenic pe lună, dacă ucenicia este de minim un an și de maxim 3 ani de zile. Banii vor fi asigurați din Programul Operațional Capital Uman și bugetul de stat și estimăm un număr de 30.000 de tineri beneficiari. Pentru absolvenții de studii superioare, între 20 și 24 de ani, angajatorul va primi de la stat 750 de lei per stagiar pe lună, un stagiu de 6 luni, cu sursă de acoperire POCU și bugetul de stat, benficiari 52.000 de tineri. Pentru formarea profesională vom aloca 108 milioane de euro din Programul Operațional Capital Uman pentru formarea profesională a salariaților la inițiativa angajatorului. De asemenea şi universitățile vor fi finanțate în funcție de angajare, ceea ce va spori competiția pentru programe care sunt cerute de piață și în al doilea rând pentru creșterea calității în învățământul universitar”,

a declarat Adrian Țuțuianu.

psd_2016_0

Facebook Comments Box

1 Comment

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

UA-109162589-1