December 17, 2017

Liderul PES Activists Dambovita, Ciprian Amuza, la Consiliul Partidului Socialiștilor Europeni, la Lisabona

Președintele PES Activists Dâmbovița, Ciprian Amuza – Vicepreședinte PSD Dâmbovița, vicepreședinte PES Activists România și Ambasador Pactul pentru Tineri din România, a participat la lucrările Consiliului Partidului Socialiștilor Europeni, desfășurate la Lisabona. România a fost reprezentată de o delegație formată din 10 lideri PES, în frunte cu președintele coordonator Victor Negrescu – Ministrul Afacerilor Europene, și Janina Sitaru -secretar general PES Activists România.

Participanții PES au dezbătut o serie de probleme ale comunității europene, precum locurile de muncă și protecția socială, dezvoltare economică, egalitate de gen pe deplin și fără discriminare, societăți verzi, sigure și coezive, și au adoptat și două rezoluții privind Prizonierii de conștiință din Turcia, dar și Foaie de parcurs comuna pentru candidați.

Căi de urmat: un pact de solidaritate pentru Europa SD Danemarca Europenii își pierd credința în proiectul european ca atare. Uniunea Europeană trebuie să fie mai ambițioasă și mai eficientă în rezolvarea problemelor mari și va interveni mai puțin în chestiuni de nivel național sau local. În centrul acestei situații, UE este un mijloc de combatere eficientă a evaziunii fiscale, a dumpingului social și a consolidării sistemelor noastre sociale. Avem nevoie de un Pact de Solidaritate pentru Europa care să ne unească ca progresiști. În cadrul atelierului vom explora în continuare cum să construim o Europă cu standarde decente pentru piața muncii, sisteme fiscale corecte și sisteme puternice de bunăstare la nivel național.

Europa are nevoie de orașe și orașe mai puternicePES Autoritățile locale locale pot juca un rol-cheie în reconstruirea unei Europe sociale și unite. Cele 95 000 de autorități locale și regionale din Uniunea Europeană reprezintă o treime din cheltuielile publice și mai mult de două treimi din cheltuielile publice de investiții. Dezvoltarea echitabilă și durabilă într-o Europă socială poate fi realizată numai cu municipalități puternice. Împărțirea orașelor reunește cetățeni din diferite țări și culturi și este un element de conducere în construirea Europei. Având în vedere importanța lor pentru integrarea europeană, autoritățile locale europene au nevoie de capacități suficiente pentru a acționa și de a aloca fonduri adecvate pentru ca aceștia să-și facă treaba. Aceste probleme vor fi discutate în atelier.

În iunie 2017, Președinția PSE a adoptat foaia de parcurs LGBTI, devenind primul partid politic european care are un cadru de susținere și îmbunătățire a drepturilor persoanelor LGBTI. Acest atelier va prezenta foaia de parcurs și va dezbate propuneri concrete de acțiuni de punere în aplicare a acestuia și va deveni un instrument util pentru partidele și organizațiile noastre.

Tinerii socialiști europeni; Odată cu scurgerea documentelor Paradise, vrem să abordăm problema importantă a evaziunii fiscale și a fraudei fiscale. Evaziunea fiscală și frauda fiscală subminează societățile noastre și baza solidarității. Acest workshop urmărește să ofere o perspectivă clară asupra propunerilor noastre de abordare a acestor probleme și a modului de a face acest lucru la nivel european și global.

Campanie de campanie: formarea abilităților sociale în domeniul mass-media PES; Campania politică se schimbă. Pentru a comunica cu suporterii, în special cu mileniile, trebuie să ne schimbăm radical și să ne modernizăm căile. Cum putem să progresăm, să surprindem energia mișcărilor sociale, să fim fermi pentru credințele noastre și să ne reînnoim angajamentul față de cetățeni? Social media joacă un rol important în campania politică modernă. Acest atelier va oferi o formare profesionistă strategică americană care oferă o perspectivă asupra provocărilor și strategiilor de a câștiga ca progresiști prin utilizarea social media ca instrument.

Viitorul Europei: Foaia noastră progresivă – Fundația pentru Studii Progresiste Europene. Uniunea Europeană trece prin momente esențiale. După o lungă perioadă de crize economice, politice și sociale, care au expus inadvertențele structurale ale construcției europene, au hrănit mișcările populiste și au declanșat revigorări naționaliste pe tot continentul nostru, Uniunea Europeană se recuperează treptat și apare o nouă dorință de a aduce o schimbare substanțială în procesul de integrare europeană. Forțele progresiste trebuie să preia conducerea în acest proces, să promoveze un progres progresiv, să formeze harta rutieră înainte de alegerile europene și să producă un progres pozitiv și proeuropean. În acest sens, Fundația pentru Studii Europene Progresiste promovează o dezbatere largă în cadrul Consiliului PES din 2017 pentru a dezbate cele mai presante decizii pe care UE le va lua în viitorul apropiat, și anume reforma UEM , Dimensiunea socială a Europei, chestiunea realizării SDG-urilor, necesitatea de a aborda problema gestionării fluxurilor de migrație și a integrării migranților în societățile noastre și, nu în ultimul rând, cea a consolidării democrației europene. Pentru a favoriza dialogul cu publicul, vorbitorii vor transmite doar scurte declarații care vizează să furnizeze niște hrane pentru gândire.

Elevul mare din camera (Comisia) SOLIDAR și Forumul progresiv global 25 septembrie a marcat cea de-a doua aniversare a Agendei pentru dezvoltare durabilă din 2030 și a celor 17 obiective de dezvoltare durabilă (SDG): un cadru global care urmărește transformarea modului de elaborare a politicilor, monitorizată și implementată, asigurând respectarea granițelor planetare și lăsând pe nimeni în urmă. Mesajul nostru comun este clar: fără o strategie ambițioasă de implementare a UE și un plan de lucru, fără politici reale care să reducă dramatic inegalitățile, să ne schimbe modelele de consum și de producție și să operaționalizăm principiul coerenței politicilor pentru o dezvoltare durabilă, în câțiva ani vom nu au mai rămas multe pentru a sărbători.

Propaganda computațională, populismul de dreapta și știrile false PES; Vestea falsă are un impact politic, cu care ne confruntăm pe scară largă. În fiecare zi vedem că populiștii și naționaliștii manipulează fapte pentru a distorsiona opinia publică. Un studiu publicat recent de Universitatea din Oxford a aflat că propaganda computațională (bots și alte instrumente) este folosită ca o armă pentru a submina încrederea publică și conceptul pur de democrație. Cum pot progresivii să abordeze dezinformarea, să se ocupe de știrile false și de propaganda computațională? Un atelier de lucru cu experți din domeniul jurnalismului și științei.

Transformarea politicii: dialogul intergenerațional privind egalitatea de gen și solidaritatea Rețeaua Europei Centrale și de Est; Acest atelier se va concentra pe principalele constatări și recomandări din sesiunea din acest an, care au subliniat aspecte legate de democrație, politică, egalitatea de gen prin intermediul unei lentile intergeneraționale, noile inițiative în viziunile diferențiate la stânga și de gen ale partidelor politice, precum și statutul de forumuri pentru femei și tineret din cadrul partidelor politice. Se vor exprima opinii suplimentare. Grupul va proceda apoi la un dialog cu participanții la evenimentul secundar.

O formulă câștigătoare pentru socialiștii europeni și democrații SD Danemarca și tinerii socialiști europeni; Cu acest workshop ne propunem să avem brainstorming cu activiștii despre cele mai mari provocări ale partidelor noastre și să schimbăm cele mai bune practici în politici și cum să câștigăm alegerile. Lăsând la o parte diferențele politice și culturale, vom încerca să identificăm comunitățile diferitelor partide surioare europene care au succes în câștigarea alegerilor și în obținerea sprijinului popular, identificând în același timp unele dintre “dărurile” părților care provin din campaniile recente.

O agendă de mediu progresivă spre 2019; PES; UE și lumea se confruntă cu provocări enorme de mediu. Încălzirea globală, combustibilii fosili, scandalul dieselului și supra-consumul de resurse – pentru a numi doar câțiva – afectează viața a milioane de oameni și modul în care funcționează economiile noastre. Socialiștii sociali și social-democrații europeni sunt activi pentru a face față acestor provocări și au dat un impuls crucial pentru Acordul de la Paris împotriva schimbărilor climatice. Scopul acestui atelier este de a discuta despre prioritățile PES în domeniul energiei, al schimbărilor climatice și al politicii de mediu în lunile următoare și în perspectiva alegerilor europene din 2019. Ce experiențe ați făcut în țările voastre cu aceste politici? Cum poate să rămână familia noastră în frunte și să câștige pe aceste subiecte?
Viitorul Uniunii Europene va fi alcătuit dintr-o serie de decizii-cheie în anul următor. Noi, socialiștii și social-democrații, trebuie să conducem forțele progresiste cu o viziune clară și o foaie de parcurs pentru a face față provocărilor viitoare prin soluții europene mai solide care abordează preocupările cetățenilor, cum ar fi condițiile de muncă și de viață, inegalitățile sociale, schimbările climatice și securitatea. Forțele conservatoare și neoliberale au împins UE la un prag de declin și fragmentare, alimentând noi forțe populiste, xenofobe și naționaliste, susținând că pentru a proteja oamenii trebuie să ne întoarcem la granițele naționale și soluțiile egoiste.

Diferențele dintre stânga și dreapta asupra viitorului Europei sunt mai mari decât oricând. De aceea, părțile progresiste trebuie să colaboreze. A funcționat în trecut și astăzi funcționează în Portugalia.

De aceea, suntem bucuroși să fim găzduiți la Lisabona de către guvernul primului-ministru Costa pentru acest Consiliu al Partidului Socialiștilor Europeni, care vine într-un moment critic pentru Europa și familia noastră politică.

Continentul nostru se află într-o perioadă de incertitudine profundă și o polarizare crescândă, cu o scena politică care devine extrem de fragmentată. Cetățenii au încercat să obțină o mai bună calitate a vieții și mai multă protecție, în ceea ce privește siguranța, locurile de muncă sau drepturile sociale. Am apărat și promovat întotdeauna aceste obiective. PES a fost în fruntea luptei pentru a le transpune în acțiuni concrete în Europa. În trecut, familia noastră politică a fost cea care a luptat pentru a aduce forțele de piață sub control și a organizat state eficiente de bunăstare. Suntem mândri de această luptă și trebuie să ținem pasul în orașele, regiunile, țările noastre și în Europa. Valorile noastre de progres, libertate, egalitate, justiție socială și solidaritate sunt fundamentul angajamentului nostru și garanția unui viitor mai bun pentru toți. În ultimii ani, socialistii am luptat împotriva efectelor devastatoare ale politicilor de austeritate liberale. Cu toate acestea, efectele sociale ale crizei au trezit naționalismul care amenință nu numai progresul social, ci și existența însăși a proiectului european. Vrem să punem capăt creșterii populismului, naționalismului și extremismului în țările noastre, abordând cauzele lor principale.

Suntem aici astăzi pentru a reafirma că dezbaterea privind viitorul Europei este fundamentală și că suntem pregătiți să jucăm un rol central. Pentru a răspunde provocărilor actuale ale continentului nostru cu o perspectivă pe termen lung, am deschis o reflecție importantă în Grupul de lucru la nivel înalt al PSE privind viitorul Europei. Este esențial ca familia noastră politică să îmbrățișeze valorile și realizările noastre tradiționale și să le aplice în lumea de azi și de mâine pentru bunăstarea cetățenilor europeni. O Uniune Europeană progresistă este o necesitate absolută pentru a asigura o protecție puternică pentru toți într-o lume globalizată. Vrem ca UE să devină un aliat pentru cetățenii și statele sale membre. În calitate de SPO, împreună cu prim-miniștri și liderii noștri, parlamentarii noștri, primarii și reprezentanții locali, partenerii noștri din societatea civilă și din sindicat, dorim o reînnoire progresivă pentru Europa care aduce:

  1. Locurile de muncă și protecția socială puternică pentru toți pentru noi înseamnă, în primul rând, că toți cei din Europa trebuie să beneficieze de salarii decente și de condiții decente de muncă și să beneficieze de un echilibru decent între viața profesională și viața privată, inclusiv dreptul la deconectare.

Vrem să propunem un Pact de solidaritate pentru Europa. Pentru a îmbunătăți viața cetățenilor și pentru a stimula economiile noastre, este esențial să se obțină creșteri mai rapide ale salariilor. Pentru ca toți să se bucure de un nivel de trai decent, vom stabili obiectivul salariilor minime peste nivelul sărăciei prin lege sau negocierile colective în întreaga Europă ferm în guvernanța economică a UE. Vrem să forțăm toate companiile să-și îndeplinească obligațiile față de lucrătorii lor și să contribuie cu cota lor echitabilă la societate și să prevină toate formele de dumping social și fiscal, fie de origine geografică, digitală sau de altă natură. Vrem să interzicem contractele de zero ore pe continentul nostru. Dorim implementarea eficientă a unor norme echitabile privind mobilitatea lucrătorilor, cu sprijinul unei autorități europene a muncii cu competențe reale de control și de executare. Aceasta trebuie să respecte practicile naționale și rolul partenerilor sociali din fiecare stat membru. Rămânem angajați în Planul nostru european pentru tineret. Garanția europeană pentru tineret trebuie extinsă și consolidată cu fonduri suplimentare începând cu 2020, pentru a asigura punerea sa în aplicare omogenă în toate statele membre, precum și egalitatea de șanse pentru toți tinerii. Planul nostru este de a oferi tuturor tinerilor din Europa acces la educație și la programul Erasmus, care nu exclude pe nimeni din cauza fondului economic sau a resurselor acestora, și accesul la cultură prin intermediul cecurilor de cultură europene, deoarece familia noastră a fost prima care a propus. Planul nostru promovează o garanție europeană a copiilor pentru a se asigura că fiecare copil are acces universal la asistență medicală de calitate, îngrijire a copiilor, educație, locuință decentă și nutriție adecvată.

Dorim să aducem asistență medicală accesibilă tuturor, educație de calitate și învățare de-a lungul vieții. Aceasta înseamnă urmărirea proclamării Stâlpului drepturilor sociale, la summitul social de la Göteborg, găzduit de guvernul suedez condus de SAP, prin elaborarea unui Plan de Acțiune Socială cuprinzător, care oferă pilonului mijloacele necesare pentru a-și atinge obiectivele. Digitalizarea ne provoacă să regândim viitorul protecției muncii, viitorul muncii și viitorul educației. Vrem să luptăm pentru egalitate
în sfera digitală, în special prin neutralitatea rețelei. Aceasta înseamnă garantarea unor sindicate puternice, cu acorduri colective puternice, ca un pilon cheie al societăților noastre. Aceasta înseamnă promovarea unor servicii publice de înaltă calitate, care asigură accesul efectiv la locuințe sociale, sănătate publică, accesul la asistență medicală la prețuri accesibile, preventive și curative de bună calitate și servicii esențiale. Deoarece toată lumea ar trebui să fie protejată împotriva pericolelor vieții, trebuie furnizate rețele de siguranță puternice care să garanteze securitatea veniturilor și protecția sănătății tuturor.

  1. Dezvoltare economică echitabilă și prosperitate pentru toți

Acest lucru presupune crearea unor economii durabile, promovarea egalității și aducerea stabilității și prosperității tuturor. De aceea, de mult timp am luptat pentru a inversa abordarea neoliberală de reducere a cheltuielilor și de dezmembrare a drepturilor sociale sub pretextul că acestea sunt necesare pentru a crea o creștere. Trebuie să transformăm austeritatea pe cap și să clarificăm faptul că “teoria de scurgere” pur și simplu nu funcționează deoarece aduce doar prosperitatea celor puțini, în timp ce înrăutățește pe mulți și dăunează viabilității statelor noastre de bunăstare și amenință viitorul propriu . Proiectul nostru înseamnă investirea pentru o mai bună calitate a vieții pentru toți. Aceasta înseamnă prioritizarea creșterii economice, a ocupării forței de muncă și a investițiilor, atât publice, cât și private. Aceasta înseamnă că legea europeană trebuie să se asigure că nici libertățile economice fundamentale, nici regulile de concurență nu au prioritate față de drepturile sociale fundamentale, care trebuie să fie consacrate ca valori fundamentale în tratatele UE. Aceasta înseamnă că prosperitatea care decurge din globalizare și comerț trebuie împărțită în mod mai echitabil. Aceasta înseamnă o UEM și o zonă euro mai eficientă, mai cuprinzătoare și mai democratică, care promovează solidaritatea.

De prea mult timp, normele fiscale europene au fost interpretate într-un mod restrictiv, împiedicând capacitatea țărilor de a investi și crește și subminând drepturile sociale. Aceste reguli fiscale nu mai corespund nevoilor societăților noastre. Acestea trebuie revizuite pentru a promova și a încuraja flexibilitatea fiscală și investițiile mai puternice în dezvoltarea durabilă. Avem nevoie de o aplicare mai simplă și mai transparentă pentru a asigura durabilitatea, previzibilitatea și tratamentul egal al bugetelor, împreună cu prosperitatea societăților noastre.

PES solicită să ofere Uniunii Europene mijloacele necesare pentru a-și proteja cetățenii de crizele financiare și economice. Vom finaliza Uniunea bancară pentru a ne asigura că economiile populației sunt în siguranță în bănci. Vom pune în aplicare garanții financiare mai mari – care vor permite Uniunii să protejeze băncile și economiile noastre în caz de șocuri financiare.

Țările din zona euro trebuie să promoveze măsuri și mecanisme de solidaritate și un buget al zonei euro care va impulsiona simultan obiectivele economice și sociale pentru o convergență ascendentă. Acești pași trebuie să tindă spre transformarea Mecanismului european de stabilitate într-un Fond Monetar European (CEM), care va servi dublului scop de promovare a stabilității și a solidarității, pe baza unor politici sensibile la creșterea economică și socială și care trebuie să respecte comunitatea metodă.

PES vizează stabilirea unei capacități și a unei responsabilități democratice deplină în procesul decizional economic european și în funcționarea zonei euro. Toate aceste schimbări și procesele lor legislative trebuie să implice pe deplin Parlamentul European ca singura instituție europeană aleasă direct, acordându-i competențe de codecizie. De asemenea, rolul parlamentelor naționale ar trebui consolidat pentru a-și asuma responsabilitatea reformelor. În special, Eurogrupul nu mai poate fi lăsat ca o instituție informală fără supraveghere parlamentară. Trebuie să i se acorde un președinte permanent, un ministru al finanțelor europene, dublu, membru al Comisiei Europene, pe deplin răspunzător în fața Parlamentului European.

  1. Democrații vibrante, cu o egalitate de gen pe deplin și fără discriminare

PES își va continua lupta pentru a construi societăți diverse, deschise și fără discriminare, în care diversitatea este respectată și salutată și unde drepturile și îndatoririle sunt identice pentru toți. Credem în cooperarea puternică dintre oameni, regiuni și țări și suntem alarmați de renașterea tendințelor naționaliste și separatiste din Europa. Europa are nevoie de mai multă solidaritate, nu de granițe. Vom lupta, de asemenea, pentru societățile în care sunt protejate datele personale ale fiecărui cetățean european, cu giganti digitali strict controlați. Aceasta înseamnă consolidarea democrației europene, care este un principiu de bază pentru familia noastră politică. Vrem să consolidăm procesele decizionale participative ale cetățenilor la toate nivelurile. Trebuie să ne intensificăm angajamentul față de cetățenii și societatea civilă și să consolidăm mecanismele care protejează statul de drept. Acest lucru este cu atât mai important în momentele în care statul de drept este subminat, în care dezamăgirea cetățenilor cu politica este în creștere, în care dezinformarea și știrile false sunt o realitate și în care respectul pentru drepturile și libertățile fundamentale ale cetățenilor este amenințat. Rămânem angajați să oferim Parlamentului European și parlamentelor naționale un rol fundamental în toate procesele de elaborare a politicilor și în abordarea încălcărilor statului de drept.

  1. Societăți verzi, sigure și coezive

Familia noastră politică trebuie să fie campionul unei tranziții de energie echitabile și să protejeze dreptul europenilor de a trăi într-un mediu sănătos și durabil. Încălzirea globală și toate consecințele acesteia amenință bunăstarea și căile de viață ale a milioane de oameni din Europa și din întreaga lume. În ciuda consensului global cu privire la amenințarea cu schimbările climatice, extrema dreaptă și majoritatea partidelor de dreapta blochează orice măsuri pentru a face progrese în acest domeniu. Pentru socialiști și progresiști ​​există doar o singură cale: Europa trebuie să fie mai ecologică și mai durabilă. Acordul de la Paris, realizat grație conducerii guvernului socialist anterior din Franța, este direcția noastră de a lupta împotriva schimbărilor climatice și suntem conștienți de faptul că este nevoie de mult mai mult la nivel european, național, regional și local pentru a atinge obiectivele de la Paris de a menține încălzirea globală sub 2 grade Celsius. În conformitate cu cele 21 de propuneri progresive pentru COP 21, pe care le-am convenit de comun acord la Paris la 21 octombrie 2015, reiteream solicitarea noastră de introducere a unui sistem european de impozitare a emisiilor de dioxid de carbon, care să stabilească un preț pe cărbune de peste 50 de euro pe tonă până în 2020 și 100 EUR pe tonă până în 2030. Vrem ca UE să stabilească un obiectiv formal și obligatoriu de decarbonizare a economiei sale până la mijlocul acestui secol, cu o strategie clară privind transformările economice, sociale și de mediu necesare, inclusiv un Fond de tranziție justă pentru regiunile cele mai în nevoie. Cu cadrul adecvat, această provocare enormă poate fi, de asemenea, sursa multor locuri de muncă noi și de calitate, precum și oportunități de afaceri în economia ecologică. Investițiile în implementarea energiei curate și măsurile de eficiență energetică sunt esențiale pentru crearea unui viitor durabil. Într-o tranziție justă, vom face acțiunea în domeniul climei o agendă pentru justiția socială și modernizarea bazei noastre industriale.

PES evidențiază faptul că aceste eforturi trebuie să meargă mână în mână cu apărarea libertăților și drepturilor fundamentale, care sunt, de asemenea, condiții prealabile pentru o securitate adevărată, durabilă și echitabilă. Măsurile coercitive sunt necesare, însă ele sunt doar o parte a ecuației și trebuie să fie completate cu programe și politici eficiente care vizează prevenirea și combaterea extremismului violent și a radicalizării și întărirea integrării și a incluziunii sociale prin politici educaționale și de coeziune socială.

  1. O Europă care proiectează o viziune comună și o acțiune comună în lume

UE se confruntă cu multiple provocări care afectează stabilitatea globală și care pot fi abordate numai printr-o politică de acțiune externă pe termen lung și globală. Procesul de extindere reprezintă o investiție strategică în pace, democrație, prosperitate, securitate și stabilitate în Europa, ceea ce implică faptul că UE trebuie să continue să sprijine perspectiva europeană a țărilor candidate și să promoveze reforme sociale și economice pozitive pentru a spori rezistența regiunii și , astfel, să asigure securitatea Europei în sine. UE trebuie să-și asume o mai mare responsabilitate pentru securitatea și apărarea sa, în numele atât a unei mai bune protecții a cetățenilor și a intereselor, cât și a unei mai mari influențe în lume, prin realizarea marelui său potențial în abordarea provocărilor globale și în modelarea normelor globale într-o direcție progresivă. Aceasta include preluarea responsabilității pentru evoluțiile din vecinătatea UE, deoarece observăm impactul războaielor, al conflictelor, al guvernanței slabe, al sărăciei și al schimbărilor climatice în afara UE. Principala provocare pentru Uniunea Europeană este în Africa și în zona mediteraneeană. În relația cu Africa se va decide care va fi viitorul continentului nostru: nu numai imigrația, ci și dezvoltarea, comerțul, energia. Acesta este motivul pentru care SPO sprijină ceea ce a fost propus de guvernul italian, condus de forțe progresive, cunoscut sub numele de “migrație compactă”. Cooperarea, dezvoltarea, securitatea și guvernanța migrației vor depinde de capacitatea Uniunii Europene și a statelor sale membre de a avea o abordare globală a acestor provocări. Refugiații și solicitanții de azil solicită ajutor. În ciuda unor eșecuri în a răspunde corect acestor provocări, statele membre trebuie să-și îmbunătățească răspunsurile și să își manifeste solidaritatea între ele, cu țările care găzduiesc cel mai mare număr de refugiați și cu solicitanții de azil înșiși și cu o reformă solidă, sistemul Dublin. Este esențial să existe o strategie europeană care să abordeze cauzele fundamentale ale migrației, cu parteneriate puternice de dezvoltare și promovarea drepturilor universale în domeniul drepturilor omului și al internaționalității, în special cu țările de pe continentul african și Orientul Mijlociu. Această strategie trebuie să permită direcționarea fluxurilor de migrație într-un mod controlat, prin controale eficiente la frontieră, precum și prin crearea unor canale legale noi și mai sigure pentru migranți și refugiați. Insistăm, în special, asupra protecției depline a minorilor neînsoțiți. Recunoaștem provocările unice cu care se confruntă refugiații LGBTI și solicitanții de azil și doresc să se ia măsuri pentru a le aborda în politicile privind refugiații și azilul din UE, statele membre și alte țări europene. De asemenea, este important să se includă o dimensiune clară în ceea ce privește egalitatea de gen din cauza riscurilor sporite de violență pe motive de gen, precum și acordarea de asistență psihologică refugiaților. Europa trebuie să respecte obligațiile sale internaționale de a oferi azil, de a promova migrația bine gestionată și de a lucra pentru societăți favorabile incluziunii prin intermediul unor politici eficiente de integrare.

  1. Reînnoirea politicilor noastre și a familiei noastre social-democrate

În calitate de social-democrați, socialiști și progresiști am realizat progrese importante pentru o mai mare egalitate, inovație economică și democrație în Europa și în statele membre ale UE în ultimii ani. Vrem să ne bazăm pe aceste succese cu politici progresive în interesul poporului. Oriunde avem responsabilitatea politică – în UE, în statele membre ale UE, în regiunile noastre, orașele noastre – ne angajăm în acest scop. Cu toate acestea, în unele state membre ale UE, familia noastră social-democrată a trebuit să accepte mai multe pierderi dureroase ale alegerilor, ceea ce face imposibilă continuarea pe aceeași cale. Bazându-ne pe valorile noastre, pe cooperarea noastră dovedită în Partidul Socialiștilor Europeni și pe succesele politice pe care le-am realizat deja, ne angajăm să lucrăm pentru o reînnoire progresivă a politicilor noastre și a familiei noastre social-democrate.

Împreună putem realiza viziunea noastră progresivă pentru un viitor european mai luminos. Un viitor care combină progresul social, dezvoltarea economică și durabilitatea mediului, așa cum este definit în Obiectivele Organizației Națiunilor Unite pentru Dezvoltare Durabilă. Un viitor condus de solidaritate și justiție socială, un viitor în care societățile noastre vor fi echitabile și durabile, un viitor în care copiii noștri să crească într-un mediu sănătos, un viitor în care societățile noastre vor respecta drepturile cetățenilor și vor fi libere de discriminări bazate pe sex, rasă sau origine etnică, religie sau convingeri, handicap, vârstă sau orientare sexuală sau orice altă formă. În calitate de membri ai Partidului Socialiștilor Europeni, suntem pregătiți să reînnoim politica UE și să îndeplinim aceste priorități. Ca socialiști și social-democrați suntem gata să facem idealurile noastre o realitate pentru toți!

Rezoluție privind prizonierii de conștiință din Turcia

Guvernul turc a folosit lovitura abortivă la 15 iulie 2016 ca pretext și oportunitate de a tăcea toate vocile critice și forțele democratice din țară. În condițiile unor reguli de urgență, guvernul a emis mai multe decrete statutare care au suspendat legea și au încălcat drepturile și libertățile cele mai democratice. Nu există nici o separare a puterilor în țară; sistemul judiciar se află sub presiunea directă și gravă a guvernului. Mulți membri ai parlamentului partidelor noastre membre CHP și HDP, primarii kurzi, reprezentanți ai ONG-urilor, sindicaliști, intelectuali și jurnaliști au fost în mod arbitrar deținuți din cauza opiniilor lor critice privind guvernul. Este clar pentru noi că aceste detenții sunt arbitrare și motivate politic. Ca prim pas pentru restabilirea statului de drept și îmbunătățirea politicii democratice în Turcia, solicităm eliberarea imediată a deputaților aleși din Parlament, enumerați mai jos, și a tuturor celorlalți prizonieri de conștiință din Turcia.

Rezoluția Consiliului PSE Aprobată de Consiliul PES la Lisabona la 1 decembrie 2017 PES 2019 Foaie de parcurs comună pentru candidați

Pentru prima dată, la 1 martie 2014, un candidat comun pan-european a fost desemnat de un partid pan-european, Partidul Socialiștilor Europeni. Aceasta a fost o revoluție în contextul alegerilor europene și un pas ambițios pentru o democrație europeană consolidată. Pentru prima dată în istoria sa, cetățenii europeni ar putea vota pentru o majoritate în Parlamentul European nu numai prin listele partidelor politice naționale, ci și cu un candidat european comun pentru fiecare familie, iar liderul său ar deveni președintele Comisiei Europene . Această nouă cale democratică a fost inițiată de SPO și ar trebui să fim mândri că am condus calea spre alte partide europene.

După alegerile europene pentru Parlamentul European din 2009 și după mai multe discuții între părțile membre, PES a decis să includă această procedură în Statutul SPO de către cel de-al 8-lea Congres al PES din 2009 la Praga, în următorii termeni:

Articolul 25 din statutul PES prevede că “Congresul electoral: – va alege președintele Comisiei Europene un candidat comun al SPO, printr-un proces competitiv deschis, transparent și democratic; adoptă Manifestul PES pentru alegerile europene. Prin urmare, am convenit să pregătim alegerile europene din 2014 prin numirea unui candidat comun în numele familiei PES pentru funcția de președinte al Comisiei Europene.

Anul viitor, Consiliul PES din 2010, la Varșovia, a adoptat o rezoluție de instituire a unui grup de lucru condus de Trezorierul PES, Ruairi Quinn, pentru a dezvolta o procedură de numire democratică și transparentă pentru alegerea candidatului nostru comun. Acest grup de lucru, cu reprezentare a tuturor partidelor noastre membre, a lucrat timp de mai multe luni la termenii și condițiile acestei proceduri pentru a alege candidatul comun al familiei noastre politice la alegerile europene din 2014. Sfârșitul acestui lung proces a fost alegerea lui Martin Schulz ca candidat comun al partidelor membre și ratificat de delegații la Congresul Electoral al PES de la Roma, în martie 2014.

Această decizie luată de Congresul electoral al PSE din 2014 a reprezentat un important pas înainte pe calea unei Europe mai democratice și a creat o oportunitate de a face campaniile electorale europene mai vizibile și mai politice decât oricând, mai ales că alte patru partide politice europene au urmat inițiativa PES și a propus, de asemenea, candidați comuni. Panourile din jurul Parlamentului European au proclamat “de data aceasta este diferită”, iar așa-numitul proces “Spitzenkandidaten” a fost principala noutate a acestei campanii, care a dăruit alegerilor europene o nouă dinamică, vizibilitate și o perspectivă europeană în aceste alegeri, prea des sunt determinate de politica națională. Cei cinci candidați europeni pentru a deveni președinți ai Comisiei Europene au făcut tururi europene, participând la mitinguri în întreaga Europă și având o vizibilitate puternică în multe dintre țările UE. Exemplul tuturor a fost dezbaterile pe care le-au avut cei cinci candidați, difuzate de zeci de mass-media naționale și vizionate de milioane de europeni.

Cu toate acestea, în timpul alegerilor din 2014, familia noastră de social-democrați nu a reușit să devină cel mai mare grup politic din Parlamentul European, iar Jean-Claude Juncker de la PPE a reușit să devină noul președinte al Comisiei Europene.

Așa cum sa exprimat în Congresul PES din 2015 din Budapesta, principala noastră provocare pentru ciclul politic european care este înaintea noastră este câștigarea următoarelor alegeri europene și alegerea candidatului nostru comun ca următor președinte al Comisiei Europene în 2019.

La această răscruce dificilă pentru Europa, trebuie să relansăm democrația socială europeană și valorile progresive și democratice. Trebuie să arătăm că PES reprezintă o alternativă clară la actuala stare europeană a jocului. Trebuie să dovedim cetățenilor noștri că SPO, în cadrul instituțiilor europene și prin intermediul membrilor naționali, este capabil să promoveze și să pună în aplicare apelul nostru la o schimbare de paradigmă democratică în politicile europene, de la austeritate orb la investiții, politici de creștere și solidaritate. Vrem să facem acest lucru punând cetățenii în centrul acțiunii noastre politice, protejând popoarele vulnerabile și apărarea valorilor noastre fundamentale ca o familie politică.

În acest scop, PES va selecta candidatul său comun printr-un proces democratic, deschis și transparent, supravegheat de grupul de lucru pentru candidatul 2019. Acest proces se va încheia cu cel de-al doilea Congres al alegerilor din PES în primăvara anului 2019, care are drept scop lansarea PES 2019 Campanie electorală europeană.

În acest sens, la reuniunea sa din 2017, PES a convenit:

A alege Grupul de lucru Candidat 2019, cu compoziția prezentată mai jos.

Acest grup de lucru va dezbate și va propune un proces electoral, care va fi adoptat de președinția PSD în toamna anului 2018.

Identificarea, în cazul în care există mai mulți candidați și promovarea unei dezbateri deschise și la nivel național, a unei proceduri de selecție a consultării directe între membrii partidului, care să includă primare interne și posibilitatea de a organiza primarii deschise.

Stabilirea unei date de încheiere a cererilor de candidatură cu cel puțin două săptămâni înainte de Congresul PES din 2018, pe care îl planificăm pentru sfârșitul anului 2018.

Să susțină propunerea de a alege o parte din membrii noului Parlament European prin listele europene de candidați, prezentate de diferitele partide politice europene, conduse de candidații prezenți la Comisia Europeană .

Facebook Comments

Be the first to comment

Leave a Reply

UA-109162589-1